Nyscan bliver Meiller salgs- og servicepartner

Meiller

Lastbilforhandleren Nyscan a/s udvider igen sit store udbud af serviceydelser og produkter til den danske transportbranche. Med en dugfrisk aftale om at blive Meiller salgs- og servicepartner øst for Storebælt får Nyscan en stærk position for levering af bl.a. tipsættevogne, kærrer, tippelad og kroghejs til den danske entreprenørbranche. Meiller er blandt Tysklands største og mest respekterede producenter af opbygninger til entreprenørbranchen, og med den nye salgs- og serviceaftale får Nyscan adgang til hele Meillers produktprogram og ekspertise inden for især påhængskøretøjer, opbygninger samt hydraulikudstyr.

- Hos Nyscan er vi rigtig glade for at få Meiller på programmet. Meiller har i de senere år arbejdet målrettet på at skræddersy produkter til det danske marked, herunder ikke mindst 4-akslede tipsættevogne med ladkasser i både stål og aluminium samt solide kroghejs. Det har gjort Meiller mere og mere populær på det danske marked. Med vores indgående kendskab til det sjællandske transportmarked kan vi se, at Meiller passer perfekt til de danske entreprenørvognmænd, siger Nyscans salgschef Michael Rasmussen og tilføjer:

- Med vores fem lastbilanlæg i hhv. København, Roskilde, Køge, Vordingborg og Sakskøbing har vi en meget stærk position øst for Storebælt. Meillers produktprogram vil nu gøre os endnu mere konkurrencedygtige på komplette transportløsninger til de sjællandske entreprenørvognmænd og anlægsvirksomheder, fastslår han.

Perfekt match

Meiller salgs- og serviceaftalen er indgået med Fyns Karosseribyg A/S (FKB), i Odense, der er dansk importør af Meillers produkter. Blækket på forhandlerkontrakten er netop blevet tørt, og det glæder også FKB’s direktør Charlotte Villum Jensen:

- Vi samarbejder i forvejen meget med Nyscan og kender Nyscans salgs- og serviceorganisation som meget seriøs og kvalificeret. Vi synes det er et perfekt match at lade Nyscan stå for salg og service af Meillers produkter øst for Storebælt, siger hun.

- Nyscan har stor erfaring med bl.a. opbygninger og hydraulik, og vi er sikre på, at det også vil medvirke til at styrke Meillers position i Østdanmark, siger Charlotte Villum Jensen.