gron container saettes af

Hos Nyscan lægger vi vægt på at levere nye lastbiler, der som minimum lever op til kundernes forventninger – og helst også overgår dem. På denne side kan du se et bredt udvalg af de nye lastbiler fra 2016, som vores kunder har betroet os at levere.

Klik på billederne og lad dig inspirere af de enkelte lastbiler og deres opbygninger. Nyscans salgskonsulenter er altid parat til at udarbejde et konkurrencedygtigt tilbud på din næste lastbil.


Mads Bonderup, Hedehusene

Vognmandsforretningen Mads Bonderup A/S i Hedehusene er en alsidig virksomhed med aktiviteter inden for bl.a. entreprenør-, kran- og containerkørsel. For nylig blev alsidigheden yderligere styrket med leveringen af en ny Scania G 450 LB 8x4*4 med tip og kran fra Nyscan i Roskilde.

SAWO i Herlev har opbygget G 450’eren er med en Hiab XS244-EP5 kran og 3-vejs SAWO tippelad med pendelside i venstre side. Den er desuden udrustet med VBG træktøj til kørsel med kærre. Af hensyn til fremkommeligheden er bilen udrustet med tandemtræk, og af hensyn til manøvreevnen har den hydraulisk styrbar bogieaksel bag tandembogien. BL Lakering i Ringsted har malet bilen.

Chauffør Stig Jensen skal køre med den nye bil, som han fik overdraget næsten samtidig med, at han kunne fejre 10 års jubilæum hos Mads Bonderup. I det rummelige CG16 mellemførerhus med 4-punkt luftaffjedring kan Stig glæde sig over Premium førersæde og Premium lydanlæg med integreret navigation, læderrat, fuldautomatisk air-condition og stort 9,5 kW oliefyr. Førerhuset er desuden udrustet med original Scania hvileudrustning.

Mekanikken består af Scanias nok mest økonomiske drivline i form af den 13-liters 6-cyl. rækkemotor på 450 hk med ren SCR-teknologi, 14-trins GRS905-gearkasse med fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem samt enkeltreducerede R 662-bagtøjer med udv. 2,92:1 for at opnå det mest økonomiske omdrejningstal ved landevejshastighed.

Sikkerhedsmæssigt er nye G 450’er både udrustet med elektronisk regulerede skivebremser på alle aksler, AEB nødbremsesystem, LDW sporassistent samt ACC cruise control med automatisk afstandsregulering til de forankørende. Bilen har desuden fabriksmonteret Orlaco bakkamera samt bakalarm.

Nyscan i Roskilde har udført slutklargøringen, og salgskonsulent Thomas Sandahl har stået for leveringen.

Sonnie Pedersen, Nørre Alslev

Vognmand Sonnie Pedersen fra Nørre Alslev på Falster har udskiftet en veltjent og velholdt Scania R 500 LA 6x2 fra 2008 med en spritny Scania R 580 LA 6x4. Årsagen er ønsket om mere trækkraft og bedre fremkommelighed med den 4-akslede tipsættevogn, som den nye trækker primært skal køre med.

Chauffør på den nye R 580 tandemtrækker er Kenneth ”Bademester” Møller Andersen, der har bidraget med gode råd og ønsker til opbygningen af bilen. Det gælder bl.a. fuld aludørk med kanter helt ud over sideafskærmningen, masser af arbejdslys mv.

Den nye R 580’er er veludstyret ud over det sædvanlige. Det gælder både sikkerhedsmæssigt i form af LDW vognbaneassistent, AEB nødbremsesystem, Retarder hydraulisk hjælpebremse, Hill Hold bremseassistent, ACC Cruise Control med afstandsradar samt ESP stabilitetsprogram. Komfortmæssigt er der heller ikke sparet på noget, idet bilen er udrustet med fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem samt læderpakke, komfortpakke, lyspakke (Xenon), prestigepakke, langturspakke mv.

Bilen har 3.100 mm. akselafstand, så der er blevet plads til hydrauliktank bag sideafskærmningen i højre side. Sonnie Pedersen har dekoreret bilen med SP15 øverst på sidespoilerne for at markere, at den nye R 580 er hans 15. bil, siden han etablerede sig som vognmand med virksomheden Nordfalsters Sten & Grus i 2007.

Bilen er klargjort til levering af Nyscan i Køge. Sonnie Pedersen har efter kyndig vejledning fra Nyscans salgschef Michael Rasmussen valgt at tegne en 6-årig fuld reparationsaftale inkl. udvidet drivlinegaranti hos Nyscan for at sikre minimale driftsomkostninger og maksimal driftssikkerhed på sin nye bil.

Jakob Pedersen, Lundby

Så har Jakob Pedersen i Lundby igen beriget de danske lande- og motorveje med en ny super-Scania. Og selv om det er den kun 23-årige chauffør Emil Nielsen, der får fornøjelsen af køretøjet, er det er noget af en herre-vogn! Pladsen her tillader ikke at opremse alle lækkerierne, så vi nøjes med et overblik:

Opbygningen med hydraulikanlæg, integreret galge i hydrauliktanken bag førerhuset, heldækkende alu-dørk, værktøjsskabe i højre side samt trekant-afdækning mellem bogiehjulene er udført af Nyscans opbygger-team i Vordingborg efter Emils ønske og med stor hjælp og vejledning fra Nyscans servicesælger Ronni Olsen.

Trækkraften leveres af en bundsolid V8’er på 580 hk gennem en 14-trins GRSO905-gearkasse i kombination med ”gammeldags” kobling og gearstang, for som Emil siger: ”Jeg er chauffør, og det er jo ikke en radiobil, jeg kører …”. Drivlinen rundes af med et forstærket R 885-bagtøj med differentialespærre, og hele mekanikken er godkendt til 78 tons vogntogsvægt, for Emil skal ud over ”almindelig” kørsel med bl.a. tipsættevogn også køre med blokvogn.

I førerhuset har FL Buur plysset til den store guldmedalje, og hele herligheden er malet i de karakteristiske Lundby-farver af Finn Jørgensen hos Auma Autolakering i Frederikssund.

Salgskonsulent Per Mogensen har som sædvanlig stået for salget til Jakob Pedersen.

Side 1 ud af 5