gron container saettes af

Hos Nyscan lægger vi vægt på at levere nye lastbiler, der som minimum lever op til kundernes forventninger – og helst også overgår dem. På denne side kan du se et bredt udvalg af de nye lastbiler fra 2015, som vores kunder har betroet os at levere.

Klik på billederne og lad dig inspirere af de enkelte lastbiler og deres opbygninger. Nyscans salgskonsulenter er altid parat til at udarbejde et konkurrencedygtigt tilbud på din næste lastbil.


Jacob Pedersen, Lundby

Vognmand Jacob Pedersen i Lundby på Midtsjælland har netop fået leveret noget af et herre-vogntog fra Nyscan i Vordingborg. Forrest sørger en Scania R 730 LB 6x2 MNB for fremdriften, og bagved ruller en 4-akslet NOPA påhængsvogn.

R 730’erens specifikationsliste er lang. Drivlinen består af en 16,4 liters V8’er på 730 hk/3.500 Nm, 14-trins GRSO925 gearkasse med fuldautomatisk Opticruise og overgear samt forstærket R 885 bagtøj. Chauffør Christian Soleen, der bliver kaptajn på vogntoget, har haft stor indflydelse på indretning af førerhus og opbygning af vogntoget, der primært skal køre med korn- og foderstoffer samt andet bulkgods til landbruget i hele Danmark. Hans arbejdsplads bliver det komfortable CR19 Highline førerhus, som FL Buur i Vrå har indrettet med plys og læder helt efter Christians ønsker. Premium-stole med indbygget ventilation, Colour+ instrumentpanel, ekstra bred underkøje, Xenon-forlygter mv. er naturligvis standardudstyr, og i førerhuset er der ud over det klassiske hvide Scania-rat også standardmonteret en Scania Communicator kommunikationsenhed, så Jacob Pedersen hjemme fra kontoret kan følge med i brændstofforbrug, kørestrækning, servicedata, køretøjsposition, køre-/hviletidsdata mv. Og for en sikkerheds skyld er bilen udrustet med Scanias ”geofence” alarmsystem med automatisk SMS-alarm i tilfælde af, at vogntoget bevæger sig uden for et nærmere fastlagt geografisk område.

NOPA i Stokkemarke har stået opbygningen med sideskabe, afdækning, 6,3 meter tippelad på forvogn og 8,3 meter tippelad på påhængsvogn. Både forvogn og påhængsvogn har 1.200 mm. alu-sider i venstre side med luftstyret bundopluk,1.600 mm alu-sider i højre side samt hydraulisk Ecotop rullepresenning. Både bundopluk af siderne samt rullepresenningerne kan fjernbetjenes. Hele vogntoget er naturligvis på fuld luftaffjedring.

Auma i Frederikssund har lakeret hele herligheden i Jacob Pedersens karakteristiske grønne farve med hvide stafferinger. Nyscans salgskonsulent Per Mogensen i Vordingborg har stået for handlen inkl. 60 mdr. serviceaftale og 48 mdr. drivlineaftale, som Jacob Pedersen naturligvis også har på resten af sin vognpark.

John Jørgensen, Hårlev

Vognmand John Jørgensen i Hårlev har her efter sommerferien kunne sætte nøglerne i sin nye Scania R 580LA 6x2. Den flotte bil er opbygget af Nyscans afdeling i Vordingborg med mange praktiske og lækre detaljer. Det er chauffør Martin Fjordager Sørensen, der skal køre bilen, og han har været med i hele opbygningsprocessen, så bilen er blevet nøjagtigt, som han ønskede.

Nyscans afdeling i Køge har stået for montering af alt ekstra udstyr og den endelige klargøring, og bilen er leveret af salgschef Michael Rasmussen.

Vognmanden har overladt det tekniske ansvar for bilens drift til Nyscan gennem en 5-årig serviceaftale, og han desuden suppleret med udvidet drivlinegaranti, indtil bilen bliver 48 måneder. Bilen skal serviceres hos Nyscan i Køge i aftentimerne, så den planlagte vedligeholdelse ikke begrænser vognmandens rådighed over bilen.

Nyscan ønsker John Jørgensen tillykke med den meget flotte bil, som mange fremover vil se på de sjællandske lande- og motorveje med en 4-akslet tiptrailer på vej til og fra grusgrave og byggepladser.

Jesper Smollerup Transport, Kastrup

Jesper Smollerup Transport i Kastrup og Aarhus har suppleret sin flåde på syv distributions- og flyttebiler med denne Scania P 250 LB 4x2. Kravet til Nyscan var, at den nye bil skulle specificeres til optimal driftsøkonomi, komfort og fleksibilitet til så forskellige kørselsopgaver som nærdistribution og international flyttetransport til bl.a. Spanien og Sydfrankrig.

Takket være Scanias unikke modulsystem er det lykkes Nyscan at opfylde alle kundens krav. Det betyder bl.a., at den er udrustet med Scanias driftssikre og økonomiske 5-cyl. 9-liters rækkemotor på 250 hk, fuldautomatisk Opticruise gearskiftesystem samt R 780 bagtøj for at opnå den perfekte gearing til optimal brændstoføkonomi.

For at give chaufførerne optimale arbejdsforhold er P 250’eren specificeret med lavt placeret CP19 Highline førerhus med 4-punkt luftaffjedring, der både sikrer lav indstigning samt maksimal rummelighed og komfort.

Bilen er opbygget af Fyns Karosseribyg i Odense med galvaniseret skifteladsramme og tre sæt containerlåse, så den kan køre med skiftelad på hhv. 7,82 m, 7,45 m og 7,15 m samt 20’ containere. Z-liften med kapacitet på 2.000 kg er udrustet med foldbar plade samt ekstra lang slædevandring, så den kan justeres frem og tilbage og dermed altid tilpasses ladlængden. Bilen er desuden specificeret med fuld luftaffjedring med 2 bælge på forakslen og 4 bælge på bagakslen, så chassiset hæves og sænkes i en præcis lodret bevægelse.

Scania P 250’eren er den femte Scania, som Nyscan har leveret til Jesper Smollerup Transport på fem år.

 

Side 1 ud af 5